Zapytanie musi mieć od 2 do 50 znaków.
Reklama
Reklama


Aktualna gazetka Almatur - Ważna od 01.02 do 31.08 - Strona nr 217

Reklama

Reklama
Reklama

Gazetka Almatur 01.02.2023 - 31.08.2023


Reklama




Reklama


Reklama

Produkty w tej gazetce

ważności, jej numer oraz kwota gwarancji znajdują się na umowie-zgłoszeniu. 9. Organizator oświadcza, że dokonuje terminowe- go odprowadzania składek od umów należnych od umów składki na TFG, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 oraz ust. 2 pkt 4 ustawy i zobowiązuje się do dalszego od- prowadzania składek na zasadach określonych usta- wą. Kwota należna z tytułu składki na TFG, obliczana jest za okres jednego miesiąca i przekazywana wraz z wymaganą ustawą deklaracją do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego w terminie do 21. dnia mie- siąca następującego po danym okresie. 10. W razie przewidzianej ustawą konieczności wypłat z gwarancji ubezpieczeniowej - szczegółowych infor- macji udziela podróżnemu: 1) w zakresie pokrycia kosztów kontynuacji imprezy lub kosztów powrotu do kraju Urząd Marszałkowski lub najbliższą placówką konsularną Rzeczypospolitej Polskiej. Adresy i telefon właściwego Urzędu Marszał- kowskiego znajduje się w formularzu informacyjnym 2) w zakresie zwrotu całości lub części wpłat wniesio- nych tytułem zapłaty za imprezę - ubezpieczyciel. 11. Organizator do cen imprez turystycznych dolicza składkę na TFP, która jest w całości odprowadzana na Turystyczny Fundusz Pomocowy, utworzony na wypadek sytuacji kryzysowych na rynku. Obowiązek pobierania składek dotyczy wszystkich organizatorów imprez turystycznych działających na polskim rynku. wysokości składek są ustalane Rozporządzeniem Mi- nistra Rozwoju, Pracy i Technologii i zależą od kraju docelowego oraz rodzaju transportu. V. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH 1. Administratorem danych osobowych podróżnych uczestniczących w imprezach turystycznych orga- nizowanych przez organizatora jest Biuro Podróży i Turystyki Almatur-Łódź Sp. z 0.0. z siedzibą pod ad- resem: 90-417 Łódź ul. Piotrkowska 59. W celu reali- zacji przysługujących uprawnień, oraz innych spraw dotyczących przetwarzania danych osobowych należy kontaktować się z Biurem Podróży i Turystyki Alma- tur-Łódź (e-mail: dpoQalmatur.pl, tel. 42 637 11 22). 2. W zakresie dotyczącym zawartego ubezpieczenia Administratorem danych osobowych podróżnych jest SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 31 w Warszawie (01- 208) (e-mail: infoQ signal-iduna.pl, tel. +48 22 505 65 06). W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez ubezpieczyciela można skontakto- wać się bezpośrednio z inspektorem ochrony danych e-mail: iodQsignal iduna.pl lub pisemnie na podany adres. Pełna informacja na temat przetwarzania da- nych przez Signal Iduna Polska TU S.A. znajduje się na stronie www.signal-iduna.pl. 3. Podane przez podróżnych dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w celu realizacji umowy w zakresie niezbędnym do jej wykonania, w celu prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, którym jest również marketing bezpośredni, w celu wykonania ciążących na orga- nizatorze obowiązków prawnych oraz ewentualnego ustalenia lub dochodzenia roszczeń. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże podanie da- nych osobowych wskazanych w formularzu umowy jest niezbędne w celu zawarcia i wykonania umowy na organizację imprezy turystycznej. Odbiorcami da- nych osobowych będą organizator imprezy turystycz- nej, a także podmioty realizujące świadczenia związa- ne z realizacją umowy, takie jak: przewoźnicy, hotele, firmy ubezpieczeniowe, a także biura współpracują- ce na podstawie umów agencyjnych. Jeśli realizacja umowy będzie tego wymagała dane osobowe będą przekazywane do państw trzecich. Uzyskane dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usługi oraz po jej zakończeniu - przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń oraz wykonania obowiązków prawnych - zgodnie z obowią- zującymi przepisami. Dane osobowe podróżnych nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Informujemy o prawie dostępu do treści swoich danych osobowych, a także o prawie do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz o prawie do przenoszenia danych. W związku z tym, że dane osobowe są przetwarzane również do celów marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść w dowolnym momencie, bezpłatnie sprzeciw wobec tego przetwa- rzania. Przysługujące uprawnienia można wykonać przesyłając stosowną informację na adres mailowy Administratora. Ponadto każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do Pre- zesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypad- ku uznania, iż przetwarzanie dotyczących ich danych osobowych narusza przepisy RODO. W dowolnym mo- mencie istnieje również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych opartego na wypełnianiu prawnie uzasadnionych interesów reali- zowanych przez Administratora z przyczyn związanych ze swoją szczególną sytuacją poprzez przesłanie sto- sownej informacji na adres mailowy Administratora. VI. ZMIANY UMOWY PRZED ROZPOCZĘCIEM IMPREZY 1. Podróżny może bez zgody organizatora przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie, wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy uprawnie- nia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków jest skuteczne wobec organizatora, jeżeli podróżny zawiadomi go o tym na trwałym nośniku w rozsądnym terminie. Za- wiadomienie złożone nie później niż 7 dni przed roz- poczęciem imprezy uważa się w każdym przypadku za złożone w rozsądnym terminie. 2. Jeżeli przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiąz- ków, o których mowa w pkt. 1, będzie wiązać się dla organizatora z dodatkowymi kosztami, żądając ich zapłaty wykaże je podróżnemu. Koszty te muszą być zasadne i nie mogą przekraczać rzeczywistych kosz- tów poniesionych przez organizatora na skutek prze- niesienia umowy. Za nieuiszczoną część ceny imprezy oraz koszty poniesione przez organizatora w wyniku zmiany podróżnego uczestniczącego w imprezie po- dróżny i osoba przejmująca jego uprawnienia odpo- wiadają solidarnie. 3. Jeśli uczestnictwo w imprezie jest związane z prze- lotami samolotowymi i/ lub koniecznością wcześniej- szego otrzymania wiz, to w takich przypadkach moż- liwość zamiany uczestników może być ograniczona warunkami zakupu przez Almatur biletów lotniczych lub wymaganym terminem złożenia dokumentacji wizowej. 4. Cena i inne niż cena warunki umowy mogą być zmienione przed rozpoczęciem imprezy w przypad- kach i na zasadach określonych w ust. 5 - 13. 5. Podwyższenie ceny jest możliwe wyłącznie jako bezpośredni skutek zmiany: a) ceny przewozów pasa- żerskich wynikających ze zmiany kosztów paliwa lub innych źródeł zasilania; b) wysokości podatków lub opłat od usług turystycz- nych objętych umową, nałożonych przez podmioty, które nie biorą bezpośredniego udziału w realizacji imprezy, w tym podatków turystycznych, opłat lotni- skowych lub opłaty za wejście na pokład i zejście na ląd w portach oraz na lotniskach; c) kursów walut ma- jących znaczenie dla danej imprezy. 6. Cena ustalona w umowie nie może być podwyższo- na w okresie 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy, 7. Organizator przed rozpoczęciem imprezy może do- konać jednostronnie: a) podwyższenia ceny w grani- cach do 8% całkowitej ceny imprezy, z zastrzeżeniem ust.6; b) zmiany wa warunków innych niż cena warun- ków umowy - gdy zmiana jest nieznaczna i jednocze- śnie organizator poinformuje podróżnego o zmianie w sposób jasny, zrozumiały i widoczny, na trwałym nośniku. 8. Organizator powiadamia podróżnego na trwałym nośniku, w sposób jasny i zrozumiały, o zmianie ceny oraz uzasadnia podwyżkę i wskazuje sposób jej ob- liczenia. Jeśli w ofercie nie wskazano waluty mającą znaczenie dla danej imprezy to przyjmuje się, że jest to EUR - dla krajów europejskich i USD - dla pozo- stałych. 9. Organizator ma prawo do podwyższenia ceny, a po- dróżny do obniżenia ceny odpowiadającej obniżeniu kosztów, o których mowa w ust. 5, które nastąpiło po zawarciu umowy, a przed rozpoczęciem imprezy. W przypadku obniżenia ceny organizator może odliczyć od zwrotu należnego podróżnemu rzeczywiste koszty obsługi, przedstawiając na żądanie podróżnego do- wód ich poniesienia. 10. Jeżeli organizator przed rozpoczęciem imprezy tu- rystycznej jest zmuszony zmienić główne właściwości Usług turystycznych, to jest elementy umowy określo- ne w art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy, lub nie może spełnić specjalnych wymagań, o których mowa w art. 42 ust. 4 pkt 4, lub proponuje podwyższenie ceny przekracza- jące 8% całkowitej ceny imprezy turystycznej zgodnie zart. 45 ust. 2. — niezwłocznie powiadamia o tym po- dróżnego w sposób jasny, zrozumiały i widoczny, na trwałym nośniku. Organizator może jednocześnie zaoferować podróżnemu imprezę zastępczą, w miarę możliwości o tej samej lub wyższej jakości. 1. Podróżny po otrzymaniu powiadomienia o którym mowa w pkt. 10, w wyznaczonym, rozsądnym terminie informuje organizatora, że przyjmuje proponowaną zmianę umowy o udział w imprezie turystycznej, albo odstępuje od umowy za zwrotem wszystkich wniesio- nych wpłat i bez obowiązku wniesienia opłaty za od- stąpienie, albo odstępuje od umowy oraz przyjmuje zastępczą imprezę. 12. Jeżeli zmiany umowy lub zastępcza impreza, o któ- rych mowa w pkt. 10, prowadzą do obniżenia jakości lub kosztów imprezy, podróżny jest uprawniony do odpowiedniego obniżenia ceny. 13. W przypadku, gdy umowa zostanie rozwiązana zgodnie z pkt. 11, organizator nie później niż w termi- nie 14 dni od dnia rozwiązania umowy zwraca wpłaty dokonane przez podróżnego lub w jego imieniu. Po- dróżny jest zwolniony od wniesienia opłaty za od- stąpienie od umowy. Przepisy art. 50 ust. 2-8 ustawy stosuje się odpowiednio. VII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZED ROZPOCZĘCIEM IMPREZY 1. Podróżny może odstąpić od umowy o udział w im- prezie turystycznej w każdym czasie przed jej rozpo- częciem 2. Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w usta- wie, w razie odstąpienia od umowy, podróżny jest zo- bowiązany do zapłacenia wskazanej przez organizato- ra opłaty. Wysokość tej opłaty zależna jest od tego w jakim czasie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej doszło do odstąpienia od umowy o udział w imprezie turystycznej, od spodziewanych oszczędności kosztów oraz spodziewanego dochodu z tytułu alternatywne- go wykorzystania danych usług turystycznych. Opłata ta w wysokości określonej w punktach 3 i 4 stanowi równowartość rzeczywistych kosztów ponoszonych w związku z dokonanymi już przygotowaniami do zorga- nizowania imprezy turystycznej, 3. Opłata za odstąpienia od umowy wynosi standar- dowo za osobę: - do 45 dni przed dniem wyjazdu - 10% ceny imprezy - od 44 dni do 31 dnia wyjazdu - 15% ceny imprezy - od 30 do 20 dnia przed rozpoczęciem imprezy - 25% ceny imprezy - od 19 do 10 dnia przed rozpoczęciem imprezy - 50% ceny imprezy - od 9 do 4 dnia przed rozpoczęciem imprezy - 75% ceny imprezy - od 3. dnia do dnia rozpoczęcia imprezy lub w przy- padku jej nierozpoczęcia - 90% ceny imprezy. 4. Opłata za odstąpienia od umowy wynosi przy im- prezach samolotowych za osobę: - do 90 dni przed dniem wyjazdu - 10% ceny imprezy - od 89 do 45 dnia przed rozpoczęciem imprezy - 25% ceny imprezy - od 44 dni do 31 dnia przed rozpoczęciem imprezy - 50% ceny imprezy - od 30 do 15 dnia przed rozpoczęciem imprezy - 75% ceny imprezy - od 14. dnia do dnia rozpoczęcia imprezy lub w przy- padku jej nierozpoczęcia - 90% ceny imprezy. 5. Na żądanie podróżnego organizator uzasadni wyso- kość opłat za odstąpienie od umowy. Opłata podlega potrąceniu z wpłaty dokonanej przez podróż- nego. 6. Podróżny może odstąpić od umowy przed rozpo- częciem imprezy bez ponoszenia opłaty za odstąpie- nie od umowy w przypadku wystąpienia nieuniknio- nych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. Podróż- ny może żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy, bez odszkodowania lub zadośćuczy- nienia w tym zakresie. 7. Organizator może rozwiązać umowę i dokonać peł- nego zwrotu podróżnemu wpłat dokonanych z tytułu imprezy, bez dodatkowego odszkodowania lub za- dośćuczynienia, jeżeli liczba osób, które zgłosiły się do udziału w imprezie, jest mniejsza niż 35 dla im- prez autokarowych oraz mniejsza niż 30 dla imprez samolotowych (chyba, że umowa stanowi inaczej), a organizator powiadomił podróżnego o rozwiązaniu umowy w terminie nie później: - niż na 20 dni przed rozpoczęciem imprezy trwającej ponad 6 dni, - niż na 7 dni przed rozpoczęciem imprezy trwającej 6 dni lub krócej, - niż na 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy trwa- jącej krócej niż 2 dni. 217

Najnowsze gazetki

Reklama
ważności, jej numer oraz kwota gwarancji znajdują się na umowie-zgłoszeniu. 9. Organizator oświadcza, że dokonuje terminowe- go odprowadzania składek od umów należnych od umów składki na TFG, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 4 oraz ust. 2 pkt 4 ustawy i zobowiązuje się do dalszego od- prowadzania składek na zasadach określonych usta- wą. Kwota należna z tytułu składki na TFG, obliczana jest za okres jednego miesiąca i przekazywana wraz z wymaganą ustawą deklaracją do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego w terminie do 21. dnia mie- siąca następującego po danym okresie. 10. W razie przewidzianej ustawą konieczności wypłat z gwarancji ubezpieczeniowej - szczegółowych infor- macji udziela podróżnemu: 1) w zakresie pokrycia kosztów kontynuacji imprezy lub kosztów powrotu do kraju Urząd Marszałkowski lub najbliższą placówką konsularną Rzeczypospolitej Polskiej. Adresy i telefon właściwego Urzędu Marszał- kowskiego znajduje się w formularzu informacyjnym 2) w zakresie zwrotu całości lub części wpłat wniesio- nych tytułem zapłaty za imprezę - ubezpieczyciel. 11. Organizator do cen imprez turystycznych dolicza składkę na TFP, która jest w całości odprowadzana na Turystyczny Fundusz Pomocowy, utworzony na wypadek sytuacji kryzysowych na rynku. Obowiązek pobierania składek dotyczy wszystkich organizatorów imprez turystycznych działających na polskim rynku. wysokości składek są ustalane Rozporządzeniem Mi- nistra Rozwoju, Pracy i Technologii i zależą od kraju docelowego oraz rodzaju transportu. V. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH 1. Administratorem danych osobowych podróżnych uczestniczących w imprezach turystycznych orga- nizowanych przez organizatora jest Biuro Podróży i Turystyki Almatur-Łódź Sp. z 0.0. z siedzibą pod ad- resem: 90-417 Łódź ul. Piotrkowska 59. W celu reali- zacji przysługujących uprawnień, oraz innych spraw dotyczących przetwarzania danych osobowych należy kontaktować się z Biurem Podróży i Turystyki Alma- tur-Łódź (e-mail: dpoQalmatur.pl, tel. 42 637 11 22). 2. W zakresie dotyczącym zawartego ubezpieczenia Administratorem danych osobowych podróżnych jest SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 31 w Warszawie (01- 208) (e-mail: infoQ signal-iduna.pl, tel. +48 22 505 65 06). W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez ubezpieczyciela można skontakto- wać się bezpośrednio z inspektorem ochrony danych e-mail: iodQsignal iduna.pl lub pisemnie na podany adres. Pełna informacja na temat przetwarzania da- nych przez Signal Iduna Polska TU S.A. znajduje się na stronie www.signal-iduna.pl. 3. Podane przez podróżnych dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w celu realizacji umowy w zakresie niezbędnym do jej wykonania, w celu prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, którym jest również marketing bezpośredni, w celu wykonania ciążących na orga- nizatorze obowiązków prawnych oraz ewentualnego ustalenia lub dochodzenia roszczeń. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże podanie da- nych osobowych wskazanych w formularzu umowy jest niezbędne w celu zawarcia i wykonania umowy na organizację imprezy turystycznej. Odbiorcami da- nych osobowych będą organizator imprezy turystycz- nej, a także podmioty realizujące świadczenia związa- ne z realizacją umowy, takie jak: przewoźnicy, hotele, firmy ubezpieczeniowe, a także biura współpracują- ce na podstawie umów agencyjnych. Jeśli realizacja umowy będzie tego wymagała dane osobowe będą przekazywane do państw trzecich. Uzyskane dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usługi oraz po jej zakończeniu - przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń oraz wykonania obowiązków prawnych - zgodnie z obowią- zującymi przepisami. Dane osobowe podróżnych nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Informujemy o prawie dostępu do treści swoich danych osobowych, a także o prawie do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz o prawie do przenoszenia danych. W związku z tym, że dane osobowe są przetwarzane również do celów marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść w dowolnym momencie, bezpłatnie sprzeciw wobec tego przetwa- rzania. Przysługujące uprawnienia można wykonać przesyłając stosowną informację na adres mailowy Administratora. Ponadto każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do Pre- zesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypad- ku uznania, iż przetwarzanie dotyczących ich danych osobowych narusza przepisy RODO. W dowolnym mo- mencie istnieje również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych opartego na wypełnianiu prawnie uzasadnionych interesów reali- zowanych przez Administratora z przyczyn związanych ze swoją szczególną sytuacją poprzez przesłanie sto- sownej informacji na adres mailowy Administratora. VI. ZMIANY UMOWY PRZED ROZPOCZĘCIEM IMPREZY 1. Podróżny może bez zgody organizatora przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie, wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy uprawnie- nia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków jest skuteczne wobec organizatora, jeżeli podróżny zawiadomi go o tym na trwałym nośniku w rozsądnym terminie. Za- wiadomienie złożone nie później niż 7 dni przed roz- poczęciem imprezy uważa się w każdym przypadku za złożone w rozsądnym terminie. 2. Jeżeli przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiąz- ków, o których mowa w pkt. 1, będzie wiązać się dla organizatora z dodatkowymi kosztami, żądając ich zapłaty wykaże je podróżnemu. Koszty te muszą być zasadne i nie mogą przekraczać rzeczywistych kosz- tów poniesionych przez organizatora na skutek prze- niesienia umowy. Za nieuiszczoną część ceny imprezy oraz koszty poniesione przez organizatora w wyniku zmiany podróżnego uczestniczącego w imprezie po- dróżny i osoba przejmująca jego uprawnienia odpo- wiadają solidarnie. 3. Jeśli uczestnictwo w imprezie jest związane z prze- lotami samolotowymi i/ lub koniecznością wcześniej- szego otrzymania wiz, to w takich przypadkach moż- liwość zamiany uczestników może być ograniczona warunkami zakupu przez Almatur biletów lotniczych lub wymaganym terminem złożenia dokumentacji wizowej. 4. Cena i inne niż cena warunki umowy mogą być zmienione przed rozpoczęciem imprezy w przypad- kach i na zasadach określonych w ust. 5 - 13. 5. Podwyższenie ceny jest możliwe wyłącznie jako bezpośredni skutek zmiany: a) ceny przewozów pasa- żerskich wynikających ze zmiany kosztów paliwa lub innych źródeł zasilania; b) wysokości podatków lub opłat od usług turystycz- nych objętych umową, nałożonych przez podmioty, które nie biorą bezpośredniego udziału w realizacji imprezy, w tym podatków turystycznych, opłat lotni- skowych lub opłaty za wejście na pokład i zejście na ląd w portach oraz na lotniskach; c) kursów walut ma- jących znaczenie dla danej imprezy. 6. Cena ustalona w umowie nie może być podwyższo- na w okresie 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy, 7. Organizator przed rozpoczęciem imprezy może do- konać jednostronnie: a) podwyższenia ceny w grani- cach do 8% całkowitej ceny imprezy, z zastrzeżeniem ust.6; b) zmiany wa warunków innych niż cena warun- ków umowy - gdy zmiana jest nieznaczna i jednocze- śnie organizator poinformuje podróżnego o zmianie w sposób jasny, zrozumiały i widoczny, na trwałym nośniku. 8. Organizator powiadamia podróżnego na trwałym nośniku, w sposób jasny i zrozumiały, o zmianie ceny oraz uzasadnia podwyżkę i wskazuje sposób jej ob- liczenia. Jeśli w ofercie nie wskazano waluty mającą znaczenie dla danej imprezy to przyjmuje się, że jest to EUR - dla krajów europejskich i USD - dla pozo- stałych. 9. Organizator ma prawo do podwyższenia ceny, a po- dróżny do obniżenia ceny odpowiadającej obniżeniu kosztów, o których mowa w ust. 5, które nastąpiło po zawarciu umowy, a przed rozpoczęciem imprezy. W przypadku obniżenia ceny organizator może odliczyć od zwrotu należnego podróżnemu rzeczywiste koszty obsługi, przedstawiając na żądanie podróżnego do- wód ich poniesienia. 10. Jeżeli organizator przed rozpoczęciem imprezy tu- rystycznej jest zmuszony zmienić główne właściwości Usług turystycznych, to jest elementy umowy określo- ne w art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy, lub nie może spełnić specjalnych wymagań, o których mowa w art. 42 ust. 4 pkt 4, lub proponuje podwyższenie ceny przekracza- jące 8% całkowitej ceny imprezy turystycznej zgodnie zart. 45 ust. 2. — niezwłocznie powiadamia o tym po- dróżnego w sposób jasny, zrozumiały i widoczny, na trwałym nośniku. Organizator może jednocześnie zaoferować podróżnemu imprezę zastępczą, w miarę możliwości o tej samej lub wyższej jakości. 1. Podróżny po otrzymaniu powiadomienia o którym mowa w pkt. 10, w wyznaczonym, rozsądnym terminie informuje organizatora, że przyjmuje proponowaną zmianę umowy o udział w imprezie turystycznej, albo odstępuje od umowy za zwrotem wszystkich wniesio- nych wpłat i bez obowiązku wniesienia opłaty za od- stąpienie, albo odstępuje od umowy oraz przyjmuje zastępczą imprezę. 12. Jeżeli zmiany umowy lub zastępcza impreza, o któ- rych mowa w pkt. 10, prowadzą do obniżenia jakości lub kosztów imprezy, podróżny jest uprawniony do odpowiedniego obniżenia ceny. 13. W przypadku, gdy umowa zostanie rozwiązana zgodnie z pkt. 11, organizator nie później niż w termi- nie 14 dni od dnia rozwiązania umowy zwraca wpłaty dokonane przez podróżnego lub w jego imieniu. Po- dróżny jest zwolniony od wniesienia opłaty za od- stąpienie od umowy. Przepisy art. 50 ust. 2-8 ustawy stosuje się odpowiednio. VII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZED ROZPOCZĘCIEM IMPREZY 1. Podróżny może odstąpić od umowy o udział w im- prezie turystycznej w każdym czasie przed jej rozpo- częciem 2. Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w usta- wie, w razie odstąpienia od umowy, podróżny jest zo- bowiązany do zapłacenia wskazanej przez organizato- ra opłaty. Wysokość tej opłaty zależna jest od tego w jakim czasie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej doszło do odstąpienia od umowy o udział w imprezie turystycznej, od spodziewanych oszczędności kosztów oraz spodziewanego dochodu z tytułu alternatywne- go wykorzystania danych usług turystycznych. Opłata ta w wysokości określonej w punktach 3 i 4 stanowi równowartość rzeczywistych kosztów ponoszonych w związku z dokonanymi już przygotowaniami do zorga- nizowania imprezy turystycznej, 3. Opłata za odstąpienia od umowy wynosi standar- dowo za osobę: - do 45 dni przed dniem wyjazdu - 10% ceny imprezy - od 44 dni do 31 dnia wyjazdu - 15% ceny imprezy - od 30 do 20 dnia przed rozpoczęciem imprezy - 25% ceny imprezy - od 19 do 10 dnia przed rozpoczęciem imprezy - 50% ceny imprezy - od 9 do 4 dnia przed rozpoczęciem imprezy - 75% ceny imprezy - od 3. dnia do dnia rozpoczęcia imprezy lub w przy- padku jej nierozpoczęcia - 90% ceny imprezy. 4. Opłata za odstąpienia od umowy wynosi przy im- prezach samolotowych za osobę: - do 90 dni przed dniem wyjazdu - 10% ceny imprezy - od 89 do 45 dnia przed rozpoczęciem imprezy - 25% ceny imprezy - od 44 dni do 31 dnia przed rozpoczęciem imprezy - 50% ceny imprezy - od 30 do 15 dnia przed rozpoczęciem imprezy - 75% ceny imprezy - od 14. dnia do dnia rozpoczęcia imprezy lub w przy- padku jej nierozpoczęcia - 90% ceny imprezy. 5. Na żądanie podróżnego organizator uzasadni wyso- kość opłat za odstąpienie od umowy. Opłata podlega potrąceniu z wpłaty dokonanej przez podróż- nego. 6. Podróżny może odstąpić od umowy przed rozpo- częciem imprezy bez ponoszenia opłaty za odstąpie- nie od umowy w przypadku wystąpienia nieuniknio- nych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. Podróż- ny może żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy, bez odszkodowania lub zadośćuczy- nienia w tym zakresie. 7. Organizator może rozwiązać umowę i dokonać peł- nego zwrotu podróżnemu wpłat dokonanych z tytułu imprezy, bez dodatkowego odszkodowania lub za- dośćuczynienia, jeżeli liczba osób, które zgłosiły się do udziału w imprezie, jest mniejsza niż 35 dla im- prez autokarowych oraz mniejsza niż 30 dla imprez samolotowych (chyba, że umowa stanowi inaczej), a organizator powiadomił podróżnego o rozwiązaniu umowy w terminie nie później: - niż na 20 dni przed rozpoczęciem imprezy trwającej ponad 6 dni, - niż na 7 dni przed rozpoczęciem imprezy trwającej 6 dni lub krócej, - niż na 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy trwa- jącej krócej niż 2 dni. 217
Reklama
Reklama

Kontynuując przeglądanie tej strony akceptujesz użycie plików cookie.

Nazwa Szczególy