Produkty w tej gazetce
220 trakcie postojów autokaru. Jeśli fotele są wyposa- żone w pasy bezpieczeństwa, należy pasy te mieć zapięte w trakcie przejazdu autokaru. 8. Możliwość korzystania z toalet w autokarach ze względu na ich małą pojemność oraz komfort po- dróżowania jest ograniczona do sytuacji nadzwy- czajnych. Prosimy o korzystanie z toalet publicznych podczas przerw w podróży i zabranie ze sobą drob- nych monet (bilonu) na związane z tym płatności. 9. Prosimy o upewnienie się, czy po zakończeniu podróży nie został pozostawiony w autokarach i innych środkach transportu bagaż osobisty (prze- wożony pod nadzorem pasażera) oraz zasadniczy - przekazany obsłudze autokaru. 10 Na trasie przejazdu autokaru z Polski do miejsca docelowego za granicą, średnio co 3-4 godziny or- ganizowane są postoje, jeśli tylko jest możliwe - na parkingach z toaletą i barem. Czas postoju wynosi od 20 do 45 minut. Sugerujemy więc zabranie ze sobą niewielkiej ilości waluty krajów tranzytowych. Przy niektórych, dłuższych trasach przewidziane są dłuższe postoje (na posiłek). Jeśli miejsce takich postojów jest określone, to w ofercie podano ich miejsce i sugerowaną ilość potrzebnych dewiz. W pozostałych przypadkach proponujemy zabranie na ten cel waluty krajów tranzytowych, przy zało- żeniu, że ceny posiłków w zajazdach w tych krajach to równowartość 10-15 EUR. 1. Odprawa bagażowa na lotnisku rozpoczyna się zwyczajowo na dwie godziny przed planowaną go- dziną wylotu, warto jednak być wcześniej ze wzglę- du na procedury związane z przepisami sanitarny- mi. Bilety lotnicze wydawane są na lotnisku przez przedstawiciela Almaturu, obejmują przelot tam i z powrotem. Bilety należy zachować na przelot po- wrotny. Podczas lotu uczestnicy znajdują się pod opieką personelu pokładowego. Po odprawie cel- nej w kraju docelowym powita podróżnych przed- stawiciel Almaturu i skieruje do odpowiednich au- tokarów lub mikrobusów. 12. W portach wylotowym bagaż podręczny jest dokładnie sprawdzany przez służby lotniska. Nie wolno zabierać w nim przedmiotów uznawanych za niebezpieczne, takich jak na przykład: noże, no- życzki, scyzoryki, pilniczki do paznokci. Aby uniknąć utraty tego typu przedmiotów zalecamy umieszcze- nie ich w bagażu głównym. 13. Pasażerowie zobowiązani są do przestrzegania wskazań kierowców i personelu pokładowego w zakresie dotyczącym bezpieczeństwa i organizacji przewozu lub przelotu. G. Zakwaterowanie 1. W katalogu podano położenie, rodzaj i kategorie obiektów zakwaterowania (kategorii hotelu), okre- ślanej według przepisów kraju pobytu. 2. W ofercie proponujemy zakwaterowanie w obiektach, takich jak hotele, pensjonaty, akademi- ki, apartamenty. Standard hoteli wyznaczony jest ilością posiadanych gwiazdek zgodnie z przepisami danego kraju. Hotele z taką samą ilością gwiazdek w różnych krajach mogą różnić się standardem i wyposażeniem pokoi. 3. Wszystkie obiekty zakwaterowania obozów mło- dzieżowych są dopuszczane do eksploatacji na mocy odpowiednich, obowiązujących w danym kraju przepisów, a w Polsce zgłoszone do właściwe- go terytorialnie Kuratorium Oświaty i dopuszczone do działalności przez Państwowego Inspektora Sa- nitarnego. Opis rodzaju zakwaterowania, standar- du, infrastruktury oraz wyposażenia pokoi znajduje się w ofercie. 4. W większości obiektów zakwaterowania doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 15.00, a kończy o godzinie 9.00. Uczestnicy podczas oczekiwania na zakwaterowanie oraz po wykwaterowaniu w ostat- nim dniu pobytu składają bagaże w miejscu wska- zanym przez opiekunów lub pilota. 5. Podczas przydziału pokoi staramy się brać pod uwagę przekazane prośby dotyczące zakwatero- wania. Ze względu na rozkład pokoi w obiekcie nie zawsze jest to jednak możliwe. H. Posiłki 1. Ilość i rodzaj posiłków określone są w opisie świadczeń danej imprezy. Posiłki w trakcie przejaz- dów nie są zwykle przewidziane, prosimy o zabranie odpowiedniej ilości prowiantu na drogę oraz kie- szonkowego na zakup żywności na drogę powrotną. 2. W trakcie wyjazdów zagranicznych przeważnie serwowane są dania kuchni regionalnej, których- smak, sposób podania oraz składniki mogą od- biegać od przyzwyczajeń polskich uczestników, a napoje do posiłków (poza śniadaniami) są dodat- kowo płatne, chyba, że oferta przewiduje inaczej. 3. Wydawany na drogę powrotną uczestnikom obo- zów prowiant zastępuje jeden posiłek. Prosimy o zwrócenie uwagi, że przy dłuższym przejeździe może on nie być wystarczający na całą podróż po- wrotną. W takim przypadku prosimy o zapewnie- nie uczestnikom środków na zakup dodatkowych posiłków. 4. Posiłki zapewnione podczas wypoczynku są przygotowywane zgodnie z zasadami zbiorowego żywienia. Ze względów organizacyjnych nie zawsze możliwe jest zapewnienie uczestnikom wyżywie- nia w formie specjalistycznej diety. Informacje o tym jakie diety są możliwe do realizacji w danym ośrodku podano w ofercie. Wybór diety łączy się najczęściej z koniecznością dopłaty i winien być dokonany z odpowiednim wyprzedzeniem. 5. Jeśli w skład wyżywienia wchodzi podwieczorek, to może on być podawany przy obiedzie w postaci np. owocu, słodyczy, jogurtu itp. 1. Ubezpieczenie 1. Każdy uczestnik imprezy organizowanej przez Almatur jest ubezpieczony na mocy podpisanej umowy generalnej z ubezpieczycielem w zakresie podanym w „Warunkach uczestnictwa”. 2. Almatur poinformuje podróżnych o szczególnych zagrożeniach życia i zdrowia na odwiedzanych obszarach oraz o możliwości ubezpieczenia z tym związanego. Dotyczy to także zagrożeń powstałych po zawarciu umowy 3. Uczestnik musi spełnić wymogi zdrowotne, umożliwiające uczestnictwo w danej imprezie w sposób nie zagrażający życiu i zdrowiu jego same- go lub innych uczestników imprezy oraz potwier- dzić je w Karcie Kwalifikacyjnej. 4. Ubezpieczenie zawarte w cenie imprezy odbywa- jącej się w Polsce nie obejmuje kosztów leczenia, w tym zakupu lekarstw. Obcokrajowcy, nie posiada- jący prawa do bezpłatnego leczenia w Polsce po- winni we własnym zakresie wykupić polisę ubez- pieczeniową na pokrycie ewentualnych kosztów leczenia podczas trwania imprezy. 5. Uczestnicy obozów młodzieżowych cierpiący na choroby przewlekłe muszą przed wyjazdem uzy- skać zgodę i zalecenia swojego lekarza oraz od- notować je w Karcie Kwalifikacyjnej. Almatur nie zapewnia lekarstw i środków medycznych stosowa- nych przy chorobach przewlekłych i chronicznych. 6. Uczestnicy zagranicznych imprez narciarskich i snowboardowych dodatkowo objęci są ubezpie- czeniem związanym z uprawianiem sportów zi- mowych którego przedmiotem jest OC rzeczowe i osobowe 30000 EUR i sprzęt sportowy 1000 PLN, uczestnicy obozów narciarskich i snowboardowych w Polsce objęci są ubezpieczeniem związanym z uprawianiem narciarstwa i snowboardu, którego przedmiotem jest OC rzeczowe i osobowe 20000 PLN i sprzęt sportowy 1000 PLN 7. W przypadku obozów młodzieżowych wszelkie formalności związane z udzieleniem pomocy me- dycznej lub innych usług assistance oraz pokrycia kosztów za granicą, w imieniu Uczestnika są zała- twiane przez kadrę obozu. Dokumentację związaną z kosztami leczenia wypełnia i podpisuje wychowaw- ca wraz z uczestnikiem. Rozliczeń tych kosztów z Ubezpieczycielem dokonuje bezpośrednio Almatur. 8. Z roszczeniami wynikającymi z ubezpieczeń uczestnicy występują bezpośrednio do ubezpieczy- ciela w terminie do 7 dni po zakończeniu imprezy. Szczegółowych informacji udzielają kadra obozu oraz sprzedawcy. 9. W przypadku obozów młodzieżowych, jeśli na podstawie orzeczenia lekarskiego Uczestnik im- prezy krajowej nie spełnia wymogów zdrowotnych umożliwiających mu dalsze uczestnictwo w impre- zie, wychowawcy poinformują o tym telefonicznie rodziców lub opiekunów. W takim przypadku, nie- zwłocznie po otrzymaniu zawiadomienia, powinni oni odebrać Uczestnika z miejsca odbywania obozu. 10. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na prze- chowywanie pieniędzy, telefonów komórkowych i innych przedmiotów wartościowych w czasie trwa- nia imprezy. Powinny one być zawsze noszone w sposób bezpieczny przy sobie, a podczas pobytu w obiektach zakwaterowania zalecamy, aby gotówka, biżuteria, kamery i inne cenne rzeczy posiadane przez uczestników były przechowywane w sejfie hotelowym lub innym w miejscu wskazanym przez wychowawców. Należy również zwrócić uwagę przed każdym opuszczaniu pokoju hotelowego, aby jego drzwi i okna pozostawały zamknięte. Ubez- pieczenie bagażu obejmuje tylko rzeczy osobiste (ubrania i kosmetyki). 11. Ubezpieczenie bagażu nie obejmuje zniszczenia walizki/ torby podróżnej, sprzętu sportowego, bi- żuterii, pieniędzy oraz dzieł sztuki. Odpowiedzial- ność ubezpieczyciela w zakresie ubezpieczenia przenośnych telefonów, sprzętu fotograficznego i komputerowego oraz audio -video jest ograniczo- na do wysokości 50% sumy ubezpieczenia. 12. Dodatkowe informacje w sprawie ubezpieczeń można uzyskać w przedstawicielstwach Signal Idu- na SA na terenie całego kraju, w biurach Almaturu oraz na stronie internetowej www. almatur.pl. J. Kursy językowe: 1. Przy podpisywaniu zgłoszenia na kurs językowy prosimy o podanie kontaktowego adresu e-mail, numeru paszportu lub dowodu osobistego (przy wyjazdach do UE) oraz daty ważności dokumentu, na podstawie którego uczestnik będzie przekraczał granice oraz o dostarczenie niezbędnych do rezer- wacji kursu językowego dokumentów wymaganych przez szkołę językową. Należy zwrócić szczególną uwagę i dokładnie sprawdzić czy dane osobowe wpisane do umowy-zgłoszenia są zgodne z danymi w paszporcie lub dowodzie osobistym. 2. Koszty rzeczywiście ponoszone przez Almatur w związku z organizacją kursów językowych i zwią- zane z tym koszty potrąceń z tytułu rezygnacji lub zmiany terminu kursu językowego lub szkoły językowej są uzależnione przede wszystkim od konieczności wcześniejszego wykupu biletów lot- niczych oraz kosztów anulacji miejsca w szkole ję- zykowej i miejsca zakwaterowania i są zwykle wyż- sze od ponoszonych przy innych imprezach. K. Informacje wizowe i paszportowe 1. Przy wyjazdach zagranicznych jedynymi doku- mentami uprawniającymi do przekroczenia granicy jest paszport, a jeśli obóz łącznie z transportem odbywa się wyłącznie na terenie UE również do- wód osobisty. 2. W większości odwiedzanych krajów wymagane jest, aby paszport był ważny minimum 6 miesięcy od dnia przekroczenia granicy. Paszporty w Polsce są wydawane przez Wydziały Spraw Obywatelskich Urzędów Wojewódzkich. Okres oczekiwania na paszport wynosi ok. 4 tygodni. 3. Uczestnik imprezy w przypadku kradzieży, zagu- bienia paszportu lub innych dokumentów związa- nych z podróżą powinien natychmiast o tym fakcie zawiadomić opiekuna-wychowawcę. 4. Ze względu na sytuację epidemiczną związaną z Covid-19 uczestnicy powinni się liczyć z obowiąz- kiem dostosowania się do aktualnych wytycznych i ograniczeń wprowadzonych w danych kraju, w tym do posiadania odpowiednich dokumentów potwierdzających szczepienie lub negatywny wy- nik testu. Zalecamy skorzystanie ze szczepień, gdyż tylko one pozwalają na uniknięcie większości ogra- niczeń związanych z podróżą i zwiedzaniem, a sam test może być niewystarczający. 5. Niezależnie od sytuacji epidemicznej należy też zawsze pamiętać o zachowaniu minimum sanitar- nego jak mycie rąk przed jedzeniem, mycie owo- ców czy picie tylko butelkowanej wody mineralnej 6. Ze względu na aktualną sytuację epidemiczną w trakcie wyjazdu dostęp do niektórych zwiedzanych miejsc może być ograniczony, a ramowy program obozu zmodyfikowany. Przy wyjazdach zagranicz- nych prosimy przed i po zawarciu umowy o śledze- nie bieżących komunikatów z aktualnymi wytycz- nymi i zasadami dla podróżnych MSZ, dostępnych na stronach: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/ informacje-dla-podrozujacych) oraz z aktualnymi informacjami na stronach internetowych Almaturu. 7. W przypadku wystąpienia jakiś specyficznych zagrożeń zdrowotnych, lub ewentualnego wprowa- dzenia specjalnych wymogów sanitarnych Uczest- nicy będą informowani przez sprzedawców oferty.
Nazwa | Szczególy |
---|